TRAMVAJE vs. CHODCI

Nedání přednosti přijíždějící tramvaji na přechodu patří mezi nejčastější příčiny srážky tramvaje s chodcem.

Tramvaj T3 je stroj, který dodnes potkáte nejen v českých městech. Elegantní, legendární a těžká. Prázdná váží přes 16 tun. A tahle prázdná nebyla…

Více než dvacet tun jedoucí váhy nezastavíte na místě, i kdybyste chtěli sebevíc. A volant, který byste mohli v poslední chvíli strhnout, nemáte. I proto mají tramvaje před chodci přednost i na přechodech. I když na to mnozí bohužel zapomínají.

V Praze, kde dochází k naprosté většině srážek tramvaje s chodcem, se jich loni polovina odehrála na přechodech či v zastávce. 

Nedání přednosti přijíždějící tramvaji na přechodu patří mezi nejčastější příčiny srážky tramvaje s chodcem.
Řidič tramvaje často nemá možnost na chodce reagovat – zabrzdit rozjetou tramvaj trvá výrazně déle, než zastavit osobní auto či autobus.

Spěch, roztržitost, nepozornost, to všechno patří k životu ve městě. A často i k umírání. 

V loňském roce došlo k 87-mi srážkám chodce s tramvají. Tři z nich byly smrtelné.

V naprosté většině případů je přitom viníkem právě chodec.

Přecházení těsně před tramvají v zastávce, za ní či mezi jejími vagony či přebíhání vícepruhové silnice s tramvajovými kolejemi uprostřed – to vše zní velice nebezpečně, a stejně se to děje dnes a denně.

Neopatrnost chodců přitom neustupuje, spíše naopak. Sluchátka, a především obrazovky mobilních telefonů přivádí lidi pod kola aut i tramvají stále spolehlivěji. Právě „chytré přístroje“ atakují první příčku mezi důvody, kvůli kterým lidé zapomínají, že vypínat pozornost na ulici není zrovna rozumné rozhodnutí a silnice není bezpečné místo pro chodce...

Dokonce ani v případě, že přes ni vede přechod.