TRAMVAJE vs. AUTA

Ročně se v ČR stane přes 2500 dopravních nehod aut s tramvají. Ve většině případů je na vině řidič auta. Navíc následky těchto nehod bývají většinou velmi vážné. Myslete na to...

Pokud jede tramvaj po tramvajovém pásu v úrovni vozovky, může na něj řidič vjet při objíždění, předjíždění či pokud nemá dost místa mezi okrajem vozovky a tramvajovým pásem. 

Pokud je tramvajový pás nad či pod úrovní vozovky, nebo od vozovky oddělený, může ho řidič přejíždět jen příčně a v místech k tomu přizpůsobených. 

Nikdy ale nesmí tramvaj jakkoliv ohrozit ale ani omezit.

Naložená tramvaj váží desítky tun. Její brzdná dráha je mnohonásobně delší než brzdná dráha osobního vozidla. Pokud se před ní z ničeho nic objeví nepozorný řidič či chodec, nemá šanci nehodě zabránit. Řidič tramvaje má přitom zodpovědnost za desítky svých pasažérů - i proto je porušení předpisů ze strany řidičů aut velice nebezpečné. Nejen pro ně samotné.

Podél tramvaje se vždy jezdí vpravo, s jedinou výjimkou, kdy jízdu vlevo výslovně povolí příslušná dopravní značka „Objíždění tramvaje". Řidič by měl vždy zvýšit  pozornost, když míjí nástupní ostrůvek, na kterém jsou cestující.

Pokud tramvaj zastavuje v obci bez nástupního ostrůvku nebo nástupiště, musí řidič zastavit vozidlo. V jízdě smí pokračovat teprve tehdy, neohrozí-li již cestující, kteří nastupují nebo vystupují.