MLADÍ ŘIDIČI

Ze statistik vyplývá, že mladí řidiči ve věku do 24 let zaviní každou 10. dopravní nehodu, na svědomí však mají každého šestého mrtvého nebo těžce zraněného.
Pravděpodobnost, že při nehodě zaviněné mladým řidičem někdo zemře, je o 75 procent vyšší, než činí průměr za všechny nehody, které se staly na silnicích. Výrazně vyšší – až o 70 procent – je i pravděpodobnost, že nehoda bude mít za následek těžké zranění. 

Vedle řidičské nezkušenosti je často na vině bezstarostné až nebezpečné chování, vyhledávání adrenalinových situací, leckdy i ve spojení s alkoholem či drogami.

Řidič je pokládán za zkušeného zhruba po ujetí jednoho sta tisíc kilometrů. To je ale v autoškole nemožné. Pokud by však začínající řidič své první dva, tři tisíce kilometrů absolvoval pod dohledem zkušené osoby, pravděpodobnost nehody by tím výrazně klesla. 

Pomoci může i přístup řidičova okolí. Pokud si k němu přátelé sednou do auta i ve chvíli, kdy vědí, že je pod vlivem alkoholu, není to určitě projev důvěry, ale velké lehkovážnosti. 

Zároveň je zcela nezbytná zodpovědnost na straně mladých řidičů. Auto totiž není jen symbolem svobody, rychlosti či sociálního statusu. V nezkušených a nezodpovědných rukách se z něho může velmi lehce stát zbraň, která trvale změní životy řady nevinných lidí.

A pokud přežije řidič, pak musí žít po celý zbytek života s vědomím, že zabil nevinné lidi, často své blízké. 
 

Mladá řidička - rychlá jízda
--:--
--:--